Monday, August 16, 2010

Lurzan's Model : Issue #6


Assalamualaikum....salam Ramadhan...apa khabar agaknya korang semua? kalau sihat Alhamdulillah.... kalau kurang sihat tu..bawak2 la pegi makan ubat k....amacam puasa?? ni dah nak masuk minggu ke-2 kita berpuasa...so diharap korang semua dapat menjalani ibadah puasa ni dengan penuh kesabaran dan tawaduk...tapi ibadah lain jgn lak dilupakan...

bila sebut pasal bulan Ramadhan ni...mesti bulan ni amat ditunggu2 oleh ramai umat Islam di dunia ni...lebih2 lagi kat kanak2...ye la..time ni la mereka dapat makan makanan yang best2...pastu kalau mereka puasa penuh...mesti dapat lak duit raya lebih sikit time raya...biasa la tu...

pastu lak kedai2 baju mesti laku la time ni...kedai kain jangan citer...3-4 bulan sebelum puasa lagi dah buat sale...ye la...kalau tak beli awal...mana kedai jahit nak amik tempahan kalau dah time puasa ni...selalu nya sebulan sebelum puasa lagi banyak kedai jahit dah tak amik tempahan...dah full katanya...rezki la katakan....

so kita biarkan bab2 puasa ni...coz kalau citer sampai esok tak habis...

tau2 dah masuk issue #6 dah Lurzan's Model ni...so sapa lak agaknya talent baru yang akan jadi muka depan lurzan's Model..jom skodeng~

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o



model






Anak Sarawak kelahiran Serian ni adalah talent yang paling muda...masih lagi dibangku sekolah...kiranya SPM pun lom amik lagi...tapi dengan susuk tubuh ngan perwatakannya...ramai yang tak percaya dia masih dibangku sekolah!!

Jeslen ni aku temui ketika ada satu kejohanan sukan di Kota Samarahan...so kiranya dia ni atlet sekolah la...kebetulan aku ada tugasan kat situ...dan dia pun banyak acara yang dia sertai...coz time tu dia amik acara heptathlon...tau tak apa tu heptathlon?? ala kiranya macam atlet ni kene buat semua acara yang telah ditetapkan..selalunya dalam 7 acara...mcam lari 100m...lompat tinggi...lompat jauh..dan lain2 lagi....pemenang akan ditentukan berdasarkan pungutan mata bagi setiap acara......camtu la lebih kurang...

selain acara balapan..dia ni aktif gak dalam sukan ragbi...sebab tu badan ada muscle...so penah lah dia mewakili negeri untuk sukan2 yang dia sertai...tapi kan...satu yang aku perhatikan...bila orang yang aktif bersukan ni..sekali bila dioarang dah tak aktif lagi...badan cepat naik..ye la...dah jarang training...so kalau tak nak badan cepat naik...kena la slalu bersenam...hehe

nak deal ngan dia pun senang...coz dia ni sempoi je orangnya...dan senang beri kerjasama untuk posing2 yang aku kehendaki...cuma mungkin ekspresi muka je yang kurang sikit...tapi body language not bad...ok la...masih muda...banyak yang boleh dipelajari...dia ni ada 'kembar' sorang lagi...tapi 'kembar' dia hanya akan muncul untuk tahun depan je...so kene tunggu la kalau nak tengok kembar dia...huhu

so kepada Jeslen...semoga berjaya dalam bidang pelajaran dan sukan yang diceburi..masih panjang perjalanan...jangan sia2 kan peluang yang ada....so gunakan sebaiknya...ok???


Jom kita tanya 5 soalan kat Jeslen :

1. Mengapakah anda meminati bidang modelling?
Saya meminati bidang modeling ini kerana saya gemar memperagakan pakaian yang cantik lagi molek,huhuu.....

2. Apakah daya tarikan yang ada pada anda?
Tak tau la,mungkin xcem kot....

3. Apakah kerjaya yang anda impikan dan mengapa?
Ermm,kerjaya yang saya impikan adalah polis,ini kerana kerjaya ini best dan mencabar bagi saya...

4. Sukan kegemaran anda dan mengapa?
Saya lebih meminati bidang sukan olahraga, ini kerana sukan ini dapat membuatkan saya menjadi lebih aktif dan dapat membentuk badan saya menjadi lebih fit...

5. Antara percintaan dan kerjaya,manakah yang menjadi keutamaan anda?
Tak tau gak la... mungkin saya akan pilih dua2 kerana kerjaya dan percintaan adalah sama penting bagi saya.....tapi kemungkinan besar saya akan lebih mengutamakan percintaan.....Ermmm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...