Thursday, September 2, 2010

LURZAN'S MODEL ISSUE #7

Assalamualaikum dan salam Ramadhan semua...how r u guys?? diharapkan semua nya sihat2 belaka ye... rasanya tak terlambat kalau aku nak ucapkan selamat menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 53 tahun kepada negara yang kita cintai, Malaysia...

hope korang paham erti kemerdekaan yang sebenar dalam kehidupan masing2...tak kira la apa bangsa, agama mahupun bahasa pertuturan...yang penting minda kita tak terus di'jajah' oleh anasir jahat yang mampu menggangu gugat keharmornian kehidupan dan kesejahteraan diri dan negara.

selaras dengan slogan pada tahun ini, 1 Malaysia Menjana Transfomasi, diharap kita akan dapat melangkah dan seterusnya membuat penambah baikkan samaada dalam kehidupan seharian kita, kerja mahupun pemikiran. jadikan la diri kita agar menjadi yang lebih baik dan berguna untuk agama, bangsa dan negara..walaupun sumbangan kita kecil dan tak dipandang oleh orang lain..tetapi yang kecil itu la yang akan membawa perubahan besar jika kena pada tempatnya...jadi betulkan yang biasa...dan biasakan yang betul...

berbalik kita kepada talent baru untuk Lurzan's Model...siapakah yang bakal beraksi untuk issue kali ini...jom kita lihat sapa yang kena...

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o

o




Yezza..talent baru kita untuk kali ini bernama Farawisa...baru je berusia awal 20an dan baru sahaja menamatkan pengajiannya disalah sebuah pusat pengajian tinggi awam di Sarawak.

aku kenal Fara melalui ibunya yang merupakan seorang pemilik sebuah butik pengantin di Kota Samarahan. jadi tak susah la nak deal ngan dia. kebetulan pulak si Fara ni pun amat berminat dengan fotoshoot2 ni..coz sebelum ni pun dia penah wat fotoshoot untuk kawan2 dia..tu lagi memudahkan kerja...

satu yang aku suka bekerjasama ngan Fara ni..dia senang menerima arahan...setiap pose yang aku inginkan..dia akan try untuk lakukan tanpa banyak soal...dan dia cepat belajar...aku tau masa wat fotoshoot ngan dia..banyak kali aku suruh dia tekankan kat face expression...ye la..untuk kelainan...

walaupun masa shooting agak singkat..coz dia ada hal lain selepas tu...tapi banyak gak la image2 dia yang memuaskan hati...dan kalau korang nak tau..aku wat fotoshoot ni kat area ofis tempat aku keje je...dekat pun dekat..lapang pulak tu...heheh

so kepada Farawisa..aku ucapkan semoga mendapat pekerjaan yang diidamkan selama ini...kalau kawen jangan lupa jemput...hehehe.. dan semoga success dalam apa jua perkara yang dilakukan...dan tak lupa Selamat Hari Raya Aidilfitri...


Jom kita bertanyakan 5 soalan kat Farawisa :

1. Mengapakah anda meminati bidang modelling?
Saya suka bergaya dan bidang modeling adalah cara utk saya berlatih berpenampilan berani dan meningkatkn lagi keyakinan diri..^^


2 . Siapakah model tempatan dan antarabangsa idola anda dan mengapa?
xbrp minat ngn model tmptn,klu antrabngsa, Kimora Lee Simons... krn dia adalah seorang model yg sgt berbakat,berwawasan tinggi dan berani mncuba ssuatu yg baru & lain..sy sgt mengidolakn ny...she hotssss lohh..yeahhh=)

3 . Jelaskan mengenai diri anda dalam 3 perkataan.
Sgt suka bergaya n addicted with heels,platform n wedges dan pencinta makeup kryolan.


4 . Jika anda menjadi menteri di Malaysia,portfolio menteri apa yang ingin anda sandang dan mengapa?
xtau..sbb saya xpnh lg terfikir nk jd menteri..hihi( no idea)


5 . Jika anda hanya dibenarkan membawa satu barangan ketika keluar rumah,adakah anda akan memilih make-up atau minyak wangi?mengapa?
Mestila make up..sbb saya dan makeup adalah kawan setia sehidup semati..tanpa makeup hidup saya x bermakna=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...