Sunday, August 15, 2010

Bazaar Ramadhan 2010 @ Kem Penrissen, Kuching Part 2

semalam kita dah tngok antara makanan2 yang ada kat bazaar ni kan...kali ni jom kita skodeng gelagat2 orang ramai yang ada kat sini...jom!!



o



o



o



o



o



o





aku suka bila tngok satu famili datang tuk beli juadah berbuka...tapi mcam ini lah juga yang akan terjadi kalau rambang mata atau tak tau nak beli apa....ye la...nafsu makan tengah membuak2...kalau boleh semua nak dibeli...hehehe

bazaar ramadhan 2010 slalunya mcam ni la yang akan terjadi kalau bila dah masuk bazaar ramadhan ni...nampak kuih tu sedap nak beli...tengok duit ada lagi dalam wallet..beli lagi mana yang patut..last2 bila berbuka...minum air pun dah kenyang....tul tak??
sebab tu aku kalau nak pegi bazaar ramadhan..atau pasar malam, mahupun pasaraya...aku akan bawak duit cukup2 je...or kalau kurang lagi bagus...jadi kalau sapa2 yang nak berjimat2 tu...elak2kan la masuk tempat2 camni kalau tengah lapar...sebab time ni la nafsu makan tu nak macam2...nak itu la...nak ini la...tapi klau korang memang kaki makan..tu lain cite la...hahahah


bazaar ramadhan 2010 time ni la jugak nak melatih anak2 untuk belajar berniaga...teringat la masa aku kecik2 dulu...slalu gak tolong mak aku berniaga kat kantin skolah...so slalu gak la jadi bendahari...pegang duit...



aku sebenarnya nak amik gambar 2 orang mamat yang merangkap kawan aku...heheh...tapi bila aku belek2 balik gambar aku...baru aku perasan ada adik kecil yang comel sedang mentertawakan aku...mungkin dia ingat aku nak amik gambar dia kot...sebab tu dia gelak2...heheh..




ala bang relaks la bang...bila buat bisnes ni...mesti la ada untung rugi...kalau taknak rugi...promotion kena bagus...jgan la abg dok camtu je...kena la panggil2 customer...happenning sikit...




ayam percik pantai timur mari.....






berniaga2 gak...solat usah dilupa walau dimana anda berada....





akak baju merah : (dalam hati) fullamak...muka abg tu sejibik macam fahrin ahmad daaaa...kalau dia datang gerai aku...mau aku kasi kueh free...
abg baju putih : (dalam hati) aku tau la muka aku ala2 sepupu fahrin ahmad je...tapi kalau ye pun ko hulur la dulu kueh tu...aku nak pegi bazaar lain lak..





"... mari3...beli soya yang mak saya buat...kalau tak sedap buat2 je sedap...hahahahah..."




ni mesti kes dah malas nak bergerak dah ni...penat ye dik???



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...