Sunday, September 5, 2010

BAZAAR RAMADHAN 2010 @ KOTA SENTOSA BATU 7, KUCHING PART 1

tempoh hari masa aku survey2 barang kat area batu 7, sedar tak sedar dah nak masuk waktu berbuka..
aku pulak time tu malas nak balik ke Samarahan, coz ujan dah rintik2...
so pegi la aku kat bazaar batu 7..kat Kota Sentosa...

tapi aku tak keseorangan..kebetulan kawan aku ada dok kat area2 situ...so aku pun ajak la diorang..walaupun sorang pun tak posa...yang sorang tu aku takkisah sangat coz dia bukan muslim...tapi yang sorang lagi tu baikk punya alasan sebab tak posa...tapi tu masing2 punya hal kan...

dari jauh lagi masa nak masuk kat dalam khemah bazaar ni..aku dah dengar keriuhan peniaga2 kat sini..
bila masuk..telahan aku tepat...memang peniaga2 kat sini sangat2 HAPPENING!!
tapi tak tau la kalau ikut hari ke apa...tapi kebetulan masa kitorang pegi tu peniaga2 yang berniaga kat sini amat ramah dah punya style tersendiri tuk menarik hati pelanggan...

contohnya macam kat area peniaga jual air..." ha...mari2..air tebu ada, air soya ada, air hilangkan ngantuk ada...air kuatkan tenaga batin ada....bla.bla...bla.."
nak tergelak aku bila dirang cakap camtu...

tapi bila sampai kat area peniaga lauk pauk...terdengar lak " lauk..lauk...beli lauk kak. lauuuukkk...laaaaaaaukkkkkkk....lauukkk....laaaaaauukkkk..."
aku dengar macam dah berlagu akak ni...tapi memang lucu dan amat menarik perhatian.

walaupun bazaar ni berskala sederhana je...orang yang datang sangat ramai..berhimpit2...taktau la kalau juadah kat sini sedap2 atau diorang just nak tengok2 je...

aku pun pusing la 2-3 round kat bazaar ni...takde beli apa sangat pun..just beli air tebu+abc+kueh+murtabak...pastu terus g umah kawan dan berbuka kat umah dia...





bazaar ramadhan sementara tunggu kawan aku datang, aku lepak2 kat tepi kedai coz ujan dah mula turun...


bazaar ramadhan

aku teringin nak beli kentang tu...nak rasa sedap ke tidak...


bazaar ramadhan

nasib baik murtabak kat sini sedap...coz susah sangat cari murtabak yang sedap kat kuching ni...yang slalu ada, nama je murtabak ayam...tapi yang ada just cebisan ayam...kadang2 takde rasa ayam langsung...



bazaar ramadhan
bazaar ramadhan bapa ribu la makcik ni untung kalau setiap hati lauk2 licin...



BERSAMBUNG...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...