Friday, June 4, 2010

Jalan-jalan@Singapore





Bila 1st time kawan aku ajak g holiday gi Singapura...susah aku nak tolak..coz dah lama aku teringin nak ke Kota Singa tu...

yela...dahla bulan february aku dah gi kk...so duit pun banyak abis...tapi bila pikir peluang mungkin datang sekali je...so terpaksa la aku ikat perut sikit tuk wat belanja..huhu


kami orang pergi bertiga...sorang tu kawan opis aku...then sorang lagi pulak, kawan kepada kawan aku....nasib baik yang salah orang daripada kami penah pegi ke Kota Singa...so senang sikit la...ada tour guide..hehehe



kitorang naik Airasia dari Kuching ke Jb...then naik bas untuk masuk ke Singapore...mungkin disebabkan salah percaturan...sampai2 je kami kat town..jam dah kol 1am...MRT pun dah tutup..nak naik teksi takut budget lagi...coz kitorang ingat dapat stay nite kat airport singapore malam tu...alih2 terpaksa rehat n tido kat tepi stesen MRT!!hahaha....

tapi aku mana leh tido...member aku relaks je tido...siap ada sound effect lagi...hahaha...ye la...mana selesa..walaupun time tu dah kol 4 pagi... kete masih menderu kat jalan raya tu...orang pulak...masih ada yang lalu lalang kat area tu...dah rupa macam pelarian kamiorang...huhu


tepat je MRT mula beroperasi dalam kol 6pagi..kitorang terus naik MRT tuk gi ke Airport Changi...untuk apa???tuk tido la....hahaha...penat badan tu...

then dalam kol 10.30 pagi kitorang mula berangkat ke hotel yang kitorang sewa...kat area Aljunied..tuk letak barang je...mana leh cheak in lagi..kol 2 ptg baru leh cheak in...

so bila dah letak barang2..kitorang trus g area town tuk amik gambar2 yang menarik...tempat yang menjadi destinasi utama semestinya The Merlion...ala...replika singa berekor ikan tu...yang ada air keluar dari mulutnya tu...

kat situ leh gak nampak Esplanade ngan Singapore Flyer...so kalau pegi singapore memang tak sah kalau tak pegi area tu...kiranya tu destinasi wajib la...



kiranya aktiviti kami memang padat dari pagi sampai la ke malam...ye la...bukan nya selalu kita pegi kan...so walaupun badan sakit sikit...kena gagahkan diri gak..huhu

walaupun tak semua tempat kitorang pegi...tapi tempat2 macam Sentosa Island..Underwater World..Bugis Street..Suntec City..dan beberapa tempat lagi...dah pun kitorang lawati...

kira puas hati gak la...dapat capture foto2 yang menarik kat sana...yang mana sebelum ni asyik dengar n tengok gembar je...huhu


so 4hb April kami orang dah berangkat pulang ke Kuching dari JB...kiranya 4 hari kat sana memang beri aku banyak pengalaman yang pahit dan manis...hahahah

walaupun hanya berbekalkan S$100....dapat gak aku beli cenderahati sebagai kenangan...huhu

next year ke mana ye nak jalan2???ermmm biar aku pikir dulu...

yang pasti kenangan di Singapura tak akan ku lupa...C ya...





Jalan-jalan @ Singapore


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...