Friday, June 18, 2010

GLAM

diantara cover Glam yang best bagi aku....


vanida look so hot in that pose


kak ziana...my favorite artist...fashionista..



nasha...i loved her so much...boleh kata setiap kali tngok dia jadi cover...muka dia berubah-ubah...thats what we called supermodel...





Ella...ratu rock kita...in this shoot..she look so stunning..




i loved the whole scene...





supermodel Malaysia kita...Tinie...so high fashion...





ramai yang suka cover ni..termasuk la aku...so chic n diftrent




i like a group of top model...



this cover look so elegent



wowo..this cover was so hot...pasangan layar perak yang amat serasi...i love the outfit..the make up..the pose n the shoot...really work...

walaupun aku dah tahu kewujudan majalah Glam ni sejak 2004 lagi...tapi time tu takla beriya2 sangat nak beli apatahlagi nak buat koleksi...yer la...time tu kan aku masih lagi muda remaja...so koleksi majalah pun kebanyakkan nya yang ada jiwa 'remaja'...hahaha....

sampaikan mak aku bising bila tengok koleksi majalah yang aku ada kat umah tu dah menggunung...yer la..macam2 tajuk ada...macam2 saiz pun ada...dan sekarang macam2 bau kot...ye la...terperap je dalam almari...hahaha

tapi tu dulu la...time zaman aku muda remaja...kadang2 aku belek2 gak majalah2 lama kalau aku aku balik ke kampung...bila usia dah menginjak ke alam lebih dewasa...dan kita tahu apa yang kita inginkan dan hala tuju kita...aku lebih selective...

yup...aku penah citer yang masa aku blaja kat 'U' dulu aku amik jurusan fotografi...n major dalam fashion photography...tapi time tu aku takla 'menjiwai' makna sebenar disebalik apa yang aku amik tu...maksud aku bidang yang aku ceburi...amik sebab nak lulus exam dan dapat diploma....

tapi 2 tahun kebelakangan ni...my muse dah memang terarah ke fashion photography...even kadang2 kalau aku amik gambar wedding pun aku akan selitkan element2 fashion...hahahah
buat masa ni pun aku dah kerap praktikkan balik apa yang aku blaja dulu tuk jadikan gambar aku bak gambar2 di fashion magazine...huhu...but ya..not perfect as the real one...but at least i try...

thats why,untuk merealisasikan imaginasi aku...aku kena la ada model...so terpaksa la aku cari bakat2 yang ada kat area aku...mana lagi kalau bukan kat Kuching ni...aku memang suka cari sendiri new fresh model..sebab apa??sebab satu..diorang tak demanding...n satu lagi diorang mudah dilentur...walaupun kebanyakkan model yang aku pilih tu petite size...tapi aku akan pastikan yang diorang ada keunikan tersendiri dan body propotion seakan model sebenar didalam gambar..coz ada diantara kawan aku yang ingatkan model yang aku capture tu tinggi nya bak Nasya Aziz!!...tapi disebalik nya...bila mereka lihat model aku face to face...rupa2 nya hanyalah bak Amy Mastura....huhuhu

berbalik kita kat majalah Glam ni...aku suka magazine ni coz magazine ni nampak so international...baik dari segi cover sampai la ke isinya...baru tahun ni aku menjadi peminat setia mereka...kalau termissed beli...aku sanggup cari kat kedai lain...sampai macam tu sekali...kenapa jadi mcm tu???pertamanya aku nak jadikan gambar2 yang ada dalam majalah tu menjadi bahan rujukan aku...samaada dari segi angle..lighting...pose...mahupun dari segi idea....keduanya dalam majalah tu ada la tunjukkan apa yang tngah 'hot' n apa yang tngah 'in' untuk waktu itu...takkisah la dari segi pakaian ke...model ke...mekap ke...dan tentulah yang paling penting...aku nak jadikan inspirasi agar satu hari nanti cita2 aku tuk jadi fashion photographer akan tercapai...mungkin banyk yang aku kene blaja...tapi usaha tu penting...

Most of the photo are taken by Bustamam Mokhtar from White Studio...i like his artwork...senior2 aku dulu ada yang penah praktikal kat studio dia...sampaikan ada yang dah dapat bekerja kat studio dia sebagai 2nd photographer....best2...

so aku harap satu hari nanti cita2 aku akan tercapai...aminnn..n kepada majalah Glam... keep your good work n bertambah baik tahun demi tahun...aminnn...

p/s : gambar-gambar di ambil dari www.glam.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...