Sunday, July 31, 2011

LONTARAN SUARA UNTUK DRAMA RADIO

actualy aku dah lama nak wat benda alah ni...tapi peluang takde dan tak berkesempatan...

tapi bila peluang dah ada kat depan mata...aku taknak tolak...hehe
kalau ikutkan, aku dah tak pikirkan pasal benda ni dah...tapi tetiba cikgu yang handle skirp drama ni ada tunjuk kat aku...aku cakap la aku minat nak try...then dia suruh aku try cakap ikut dialog yang ada...bila dia berpuas hati...aku pun diterima dan diberikan beberapa watak...suka gak la...first time la katakan...heheh

dari tahun lepas lagi aku teringin nak berlakon dalam drama radio ni...walaupun hanya untuk drama radio pendidikan...dan takla masyuk mana pun upahnya...tapi tu tak penting sangat bagi aku...yang penting aku dapat try dan merasai macamana orang wat recording suara untuk drama radio....


dapat watak ustaz tu...hehe
 nampak je macam senang...tapi bila dapat line yang panjang2 susah gak..dah la skrip diberi time aku datang studio tu...tu tak masuk lagi dengan nervous...coz aku ni jenis yang cakap laju...tapi untuk watak2 yang diberikan..aku kene sebut dengan sebutan yang jelas dan tak terlampau laju...tu yang sakit sikit tu...coz part2 tu la aku lemah sikit...so kene la diulang2 sampai hasilnya memuaskan...
sebelum aku terlupa, aku nak ucapkan ribuan terima kasih kat cikgu Arbee selaku penerbit, coz telah bagi peluang kat aku untuk mencuba sesuatu yang baru dan mungkin sekali seumur hidup..

so untuk korang yang teringin nak lakukan sesuatu yang korang ingin lakukan, tapi nampak macam mustahil dan tak tau macamana nak buat...tak salah untuk berangan angan..tapi kene ada usaha..yang penting ianya tak menyalahi hukum agama dan juga undang2 negara k...Selamat berhujung minggu dan Selamat Berpuasa....:P

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...