Monday, May 9, 2011

SELAMAT HARI IBU

Rasa nya tak terlewat untuk aku ucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua ibu2 di seluruh negara terutamanya kepada my mom...puan sri Saemah Binti Sichus...


tentunya banyak jasa ibu2 kita yang mungkin tak terbalas oleh kita...peranan dan pengorbanan mereka amat besar...macam mak aku...kalau arwah bapa aku banyak mengajar aku erti berdikari, mak aku lak banyak mengajar aku erti kelangsungan hidup...dalam erti kata lain..menentukan hala tuju hidup dan juga cara mencari rezki...

sedari kecil lagi memang mak aku dah ajar aku macam mana nak cari duit dengan berniaga kecil kecilan di sekolah...daripada makanan ringan, aiskrim, kad raya, malahan penah juga aku buat komik dengan gunakan kertas A4, then aku fotostat banyak2..ada gak yang beli....heheeh

bila ingat balik memang lucu...bila dah abih blaja lak..macam2 keje aku penah try...daripada keje kilang, promoter bahasa, jual buah, kedai makanan segera...dan macam2 lagi...tapi mak aku tak bising...mungkin dia tau waktu2 ni la kita nak tau keje apa yang sesuai dengan kita...even masa aku dapat kerja kat sarawak ni pun dia tak banyak soal, coz mungkin aku ni anak laki..jadi dia tau yang aku pandai jaga diri kat tempat orang..coz sebelum ni pun aku dah biasa merantau keje kat negeri2 lain...

Kalau ikutkan tak terbalas jasa yang telah ibu kita curahkan...bukan kebendaan yang mereka harapkan, selalunya perhatian yang diinginkan, serta kasih sayang anak2... so kepada yang masih lagi punya ibu...jaga lah mereka sebaiknya...jangan bila dah tiada baru kita menyesal... dan kepada yang terdetik untuk menyerahkan ibu bapa kat rumah orang2 tua...atau lebih teruk menghalau ibu bapa, fikir lah...apa perasaan kita jika anak2 kita pula yang sanggup buat macam tu?? tak mustahil anak2 kita akan buat apa yang pernah kita lakukan...
jika kita dikurniakan ibu bapa yang 'bermasaalah' terima lah mereka seadanya, dah banyakkan berdoa agar mereka diberi petunjuk oleh Nya...

so sekali lagi aku nak ucapkan Selamat Hari Ibu....:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...