Thursday, May 27, 2010

M.O.D.E.L.S

Actually masa aku study kat 'U', memang aku amik fashion photograhy..tapi time tu aku amik pun coz benda tu aku rasa senang and nampak menarik..mana tak interesting..kita deal dgn models..fashion designer..walaupun semua dari kalangan student2 gak..

sedikit sebanyak course ni banyak mengajar aku macam mana nak beranikan diri tuk approch org yang kita tak kenal langsung untuk deal something..terutamanya tuk cari model2 la...kalau model laki tu aku takkisah sangat..coz aku amik dari kalangan kawan2 aku satu kolej time tu...tapi nak cari model pompuan yang berperwatakan menarik kat 'U' tu yang susah sikit...terpaksa tanya org tu la..org ni la...penah tu aku approch siswi ni kat bus stop!menggeletar gak la nak terangkan napa aku approch dia..nasib baik dia paham n dia setuju tuk jadi model aku time tu.

ni antara model2 aku masa aku blaja...ada lagi 2-3 org..tapi aku tak jumpa lagi gambar2 tu...even nama diorang pun aku tak berapa ingat...huhu

2 gambar model kat atas ni nama dia berd/bird...aku pun tak sure mana satu ejaan yang betul..huhu..dia la yang paling banyak tolong aku tuk jadi model masa aku blaja..pencapaian dia dalam modelling..yang aku tau la..penah masuk dalam majalah DARA.COM tuk fashion spread baju2 muslimah..ada lagi ke majalah tu??aku pun tak sure..




my other models...








apa agaknya khabar diorang ye...dah kawen ke..dah beranak pinak ke...mungkin...huhu..ni semua kenangan la...n jangan tak tau...most of the makeup n hair do tuk model2...aku yang
buat sendiri..huhu..time tu mana ada budget nak suruh org mekap ke apa...so nak tak nak kene blaja gak..selak magazine la..search kat intenet la..but yez..its part or art..n i like it..i like to make people beautiful...so until now pun kalau aku shoot tuk model (mostly tuk aku nya portfolio la..) aku yang akan akan mekapkan, tetapkan baju, gaya..even editing pun aku buat sendiri..huhu
sebab tu la..sejak dari tahun lepas...2009..aku rasa minat aku kat fashion photography ni makin bertambah...ya la..walaupun memang keje aku skarang ni banyak amik gambar...tapi banyak gambar2 event je..
kalau ikutkan memang dah lama aku tak praktikkan how to do fashion photography...deals with models..lighting effect..n so on...so sejak tahun lepas la aku mula balik minat tuk amik fashion photography...n u know what...aku bercita2 tuk jadi seorang fashion photographer satu hari nanti...aminnnn...walaupun banyak yang aku kene blaja balik..but thats ok..belajar takkan penah habis...belajar selagi kita mampu...:p
so tuk entry2 yg akan datang...aku akan post kan model2 yang aku discover by myself..most of them zero dalam bab2 fashion shoot..but i like it bcoz diorang fresh..n senang dibentuk..
so tunggu....:p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...