Monday, October 17, 2011

CAMERA : D90 AKU ROSAKKK??


khamis lepas ngah aku siap2 nak format kamera D90 aku...
aku terkejut, coz kamera aku takleh nak on!!
what happend??
dahla time tu nak shoot rombongan dari Kalimantan Barat nak wat lawatan ke sekolah2....


last2 dalam kekalutan tu aku terpaksa lupakan sekejap masalah kamera D90 aku tu....
trus aku balik umah n amik kamera D40 aku...
untuk pengetahuan korang, D40 aku ni ada problem fungus kat image sensor dia...
so gambar ada sikit 'kacau', lagi2 kalau amik gambar surface yang plain colour...
tapi nak taknak, kene guna gak...coz aku dah takde pilihan..better than nothing...


so malam bila aku dah balik keje...trus aku belek2 apa yang tak kene kat kamera aku...
lama gak la...cuak gak...dalam kepala hotak trus pikir, takkan nak beli kamera baru pulak...
tapi aku berharap yang problem tu datangnya dari bateri or charger bateri...


telahan aku tepat...coz baru tadi aku berkesempatan try guna bateri D90 kawan opis aku...
bila tngok D90 aku menyala balik...happpy sangat...syukurr...
mungkin ada hikmah disebaliknya...
apa apa pun...aku tetap sanyang kat kedua2 kamera aku ni...
coz kamera2 ni dah banyak berjasa kat aku...:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...